Murdoch’s Sky News Australia suspended from YouTube

0
246
Advertisement

Rupert Murdoch’s Sky News Australia has been issued a strike and is now unable to live stream or upload content for seven days by (Google-owned) YouTube after a segment promoting COVID19 conspiracy theories was uploaded to the platform.

A spokesperson for YouTube stating: “We have clear and established COVID-19 medical misinformation policies based on global health authority guidance, to prevent the spread of COVID-19 medical misinformation that could cause real-world harm. We apply our policies equally for everyone regardless of [the] uploader, and in accordance with these policies and our long-standing strikes system, removed videos from and issued a strike to Sky News Australia’s channel. Specifically, we don’t allow content that denies the existence of COVID-19 or that encourages people to use Hyrdoxychloroquine on Ivermectin to treat or prevent the virus. We do allow for videos that have sufficient countervailing context, which the violative videos did not provide.”

Usually, besides live streams, Sky News Australia uploads around 50 videos a day to the platform but, according to Channel 6 News journalist Leo Puglisi, Sky hasn’t uploaded any content since Thursday, 29 July. A view of the channel confirms this.

Sky News Australia has 1.86 million subscribers and is considered by many to be a political right-wing media outlet.

Sky News Australia is owned by Nationwide News Pty Ltd, a subsidiary of the Rupert Murdoch owned News Corporation and the Australian ‘sister’ 24-hour news channel to America’s Fox News.

Advertisement

This is Sky News’ first strike and lasts for seven days unless a successful appeal is upheld by YouTube management. Three strikes in the same 90-day period will result in a YouTube channel being permanently removed.


Sky News Australia and Nationwide News have been contacted for comment.

Advertisement